Pagina's

zondag 15 juni 2014

Zentangle werkdag in Zwolle.

Zo duurt het nog weken voor dat het zo ver is en dan is het alweer voorbij.
Gisteren naar de Zentangle werkdag in de Enk in Zwolle geweest. 
De dag werd verzorgd door CZT Maria Vennekens. ( http://www.zentangle.eu/ )
Het was een hele leuk dag.
'S morgens begonnen we met een korte uitleg over Zentangle.
Daarna maakten we de eerste zentangle waarbij we 4 tangels leerde.
We waren met 10 cursisten en alle 10 zentangles waren verschillend.
Daarna gingen we aan de slag met de tweede zentangle.
Daarvoor kregen we weer 4 tangles erbij en de rest moesten
we zelf invullen dat mocht met de eerste 4 of je kon zelf nieuwen bedenken.
Na de middag pauze gingen we aan de gang met kleur.
Daarvoor gebruikten we 3 bij elkaar passende kleuren fineliner en 2 potloden in
de zelfde kleuren.
Hiervoor gebruikten we een groter stuk papier, we hadden de keuze uit een vierkant 
en een rechthoek. Dit konden we niet afmaken, maar dat ga ik thuis doen.
En tenslotte ging we nog aan de gang met tekst.
Ik koos toen voor de maat A5 (A4 kon ook).
Ook deze moeten we thuis afmaken.
De tijd vloog voorbij en voor we het wisten was het alweer tijd om naar huis te gaan.
Maar natuurlijk wel eerst even shoppen. Potloodjes, speksteentjes, een glaze pen en 
twee boeken (the book of zentangle, made in the shade).
Het was echt de moeite waard deze dag. Als er weer een keer de mogelijkheid is
om een cursus of zo te volgen bij Maria Vennekens ga ik dat zeker doen.
Maar nu heb ik eerst genoeg te doen. Zodra ik kleur en tekst af heb zal ik ze 
hier gaan plaatsen.
Fijne vaderdag nog Groetjes Diana.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten