Pagina's

maandag 30 juni 2014

Uitleg gebruik Cirkel template

Vandaag de uitleg over hoe je cirkel template kunt gebruiken.
Ik doe dit aan de hand van een aantal foto's en hoop dat het op die manier 
duidelijk genoeg is.
Zoek het midden van je papier dat is het makkelijkst door een kruis te maken
Leg nu de grootste template van die je wilt gebruiken
tegen 1 van de twee lijnen en ga er met een potlood om heen.
en geef alle lijntjes aan.
Doe het zelfde er recht tegen over.
gebruik nu een van de grotere templates (of lineaal) om de lijnen te trekken.
Doe alleen de 15 graden lijnen (met pijltje)
Nu ziet het er zo uit. de overige lijntjes zijn extra voor het geval het 
nog makkelijker is als de ruimtes wat kleiner zijn.
Zoals bijvoorbeeld in de rand die ik in mijn eerste zendala had gemaakt.
Pak nu de template die een slag kleiner is en ga er weer met potlood om heen.
En doe dat er recht tegen over ook weer zodat je een tweede cirkel hebt.
Doe het zelfde nog een keer met de cirkel die er onder zit.
Zelf heb ik hier na met een cirkel mal nog een cirkel gemaakt die nog een slag
kleiner is.
En dan krijg je het volgende als resultaat.
Nu kun je beginnen met het tekenen van je zendala of mandala.
Ik hoop dat het op deze manier een beetje duidelijk is.
Er is ook nog een filmpje op youtube. Dit is niet met mijn cirkel template,
maar de werking is ongeveer het zelfde.
https://www.youtube.com/watch?v=xzrRYRPb8Rc

Groetjes en een fijne dag
Diana

2 opmerkingen: